test
Wymiana płynu chłodzącego.
Zwiń
X
-
Aż sobie policzyłem i mam odpowiedź. Jeśli w zbiorniku 6 litrowym ma być mieszanka 50/50 to wody destylowanej powinno być 3 litry. Zapominamy na chwilę o koncentracie:
x * 60% = 3l
x = 3l / 60%
x = 300l / 60
x = 5 l
Czyli jak odpompuję z 6 litrów 1 litr to zostanie mi 5 litrów, w których zgodnie z mieszanką 60/40 3 litry będzie stanowić woda destylowana. Trzeba dolać więc 1 litr koncentratu.
Komentarz
-
-
Jak myślicie: musi być ten: G12 http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=446 czy tez może być Prestone http://www.prestone.pl/produkty/ukla...c.html#more-34 , który jest zgodny ze specyfikacją G12?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentprzy czym pisze że nie wolno stosować nie rozcieńczonego płynu
Jedź na sprawdzenie płynu (może na stacji diagnostycznej mają albo ASO), może jest ok, nie kombinuj jak nie trzeba.
Prestone jak najbardziej, najlepiej już gotowy do -37 st., najlepiej pusty układ, jak masz dolać to lepiej taki jak jest.
Komentarz
-
-
Moja O2 1.9 TDI jest z listopada 2004 r.
Podejrzewam, ze nie miala zmienianego plyny chlodniczego, w zwiazku z czym zastanawiam sie nad jego wymiana. W Skodzie twierdza, ze wystarczy kupic 3 litry koncentratu do wymiany (trzeba dolac wody). I teraz mam pytanie - czy mozna po prostu wlac wode z kranu i wymieszac z koncentratem, czy co? Pytanie moze dziwne, ale biorac pod uwage jak wyglada moj czajnik po zagotowaniu JEDEN RAZ wody z kranu, to mam pewne obawy (zakamieniona strasznie....).
i czy warto to wymieniac teraz czy moze lepiej poczekac z dwa miesiace jak temperatura mam nadzieje, bedzie dodatnia?
Komentarz
-
-
3L koncentratu wystarczy. Mieszasz z wodą destylowaną. W stosunku 50/50 otrzymujesz zamarzanie -38 st., za niska też nie jest zalecana gdyż płyn dłużej się nagrzewa.
Możesz kupić też gotowy płyn np. Prestone, jest mieszalny z innymi na bazie glikolu (wydłużona żywotność: 5 lat / 250 000 km). 4L kosztują 25-30 zł więc w cenie 3L G12++ kupisz 8L gotowego płynu Prestone
Komentarz
-
-
Witam
Chciałbym odświeżyć temat. Dziś postanowiłem wymienić płyn chłodzący. Nie znajdując żadnego zaworu, zdjąłem dolny waż z chłodnicy. Niestety wyleciało jedynie ok. dwa litry płynu... Dostęp do węza jest utrudniony i nie jest zupełnie na samym dole chłodnicy- jednak nie sądzę aby w samej chłodnicy pozostało jeszcze ok 5 litrów. Proszę o podpowiedź jak opróżnić układ chłodzenia. Silnik 1,9TDi BXE . Z góry dziękuje za wszelkie informacje.Zakręt jest najciekawszym elementem prostej
Komentarz
-
-
Tak też myślałem. Dziś zdjąłem ten waż od chłodnicy oleju. W sumie zebrałem ok. 5- 5,5 litra starego płynu... ( cześć poleciała mi za kołnierz jak ściągałem wąż z chłodnicy) Odczekałem trochę aż spokojnie wyleci co ma wylecieć i będę zalewał- zobaczę ile wejdzie.Zakręt jest najciekawszym elementem prostej
Komentarz
-
-
Wymiana płynu chłodzącego.
Witam
Chciałbym odświeżyć temat. Dziś postanowiłem wymienić płyn chłodzący. Nie znajdując żadnego zaworu, zdjąłem dolny waż z chłodnicy. Niestety wyleciało jedynie ok. dwa litry płynu... Dostęp do węza jest utrudniony i nie jest zupełnie na samym dole chłodnicy- jednak nie sądzę aby w samej chłodnicy pozostało jeszcze ok 5 litrów. Proszę o podpowiedź jak opróżnić układ chłodzenia. Silnik 1,9TDi BXE . Z góry dziękuje za wszelkie informacje. Musisz ściągnąć jeszcze wąż od chłodnicy oleju-przy podstawie obudowy filtra oleju. Witam czeka mnie to samo zadanie bardzo by pomogły fotki tych węży
Komentarz
-
Komentarz